Les geven op sekolah! - Reisverslag uit Banjar Penestanan Kaja, Indonesië van Amy - WaarBenJij.nu Les geven op sekolah! - Reisverslag uit Banjar Penestanan Kaja, Indonesië van Amy - WaarBenJij.nu

Les geven op sekolah!

Blijf op de hoogte en volg Amy

03 December 2014 | Indonesië, Banjar Penestanan Kaja



Voor m'n gevoel vliegt de tijd voorbij, m'n tweede week les geven is alweer begonnen. Ik besef nu pas dat ik jullie hier nog niks over heb verteld! Ik moet eerlijk zeggen dat de eerste week ook wel heel erg wennen was en ik meer tijd nodig had om te beseffen wat ik nou vind van de "kleuterschool" hier. Ik zal jullie kort vertellen hoe een ochtend eraan toe gaat, de kinderen verzamelen buiten om vervolgens een halfuur tot uur liedjes te zingen en gebeden op te noemen. Wat ik al best heftig vond omdat het nog net geen mini legertje lijkt in die uniformpjes. Vervolgens gaan ze de klas in en mag er één iemand uit de klas voorin staan en zegt gebeden op die de klas herhaalt. De juf uh zit lekker op der stoel toe te kijken. Vervolgens gaan wij wat Engels met ze oefenen, de kleuren, dieren, alfabet, liedjes dat soort dingen. Waar ze wel super enthousiast aan mee doen, wat leuk is om te zien! Wanneer de bel gaat mogen ze een halfuurtje buiten spelen, na dag 2 hingen er 6 aapjes aan m'n armen want dat is natuurlijk veel leuker dan de glijbaan. Het is wel heel speciaal dat zonder echt te kunnen communiceren, je toch een band krijgt met ze. M'n vriendinnetje van de foto liet m'n hand niet los voor twee uur! Als ik bijvoorbeeld kriebel aan m'n neus had pakte ze gelijk m'n middel beet, hartverwarmend toch! De jongens zijn hier wel echt mannetjes, heel leuk zo'n lange rok maar zonder dat ik het door had zat er eentje gewoon onder m'n rok te gluren! Dus voortaan trek ik maar een broek aan.. Wanneer de les is afgelopen lopen ze in een rij langs ons, pakken ze je hand, leggen ze op hun voorhoofd en zeggen thankyou. Dit vond ik nog het meest lastige, het lijkt een soort teken van onderdanigheid. Het liefst zou ik dit gedeelte overslaan, want ik zie ze allemaal als m'n "vriendjes" en niet meer of minder. Gelukkig zien zij het niet zo, vandaag werd ik gewoon weer dood geknuffeld en hingen ze weer als aapjes om me heen. Het is echt een ervaring om te zien hoe het in andere landen gaat, alleen al dat ze om 9 uur 's ochtends rijst met kip als tussendoortje hebben wat ze met hun handje naar binnen schuiven. Doe mij kapitein koek maar! Ik zal deze week wat filmpjes en foto's maken om jullie een indruk van de school en de kindjes te geven! Nu kruip ik lekker m'n bedje in, want ik ben versleten dankzij die kids! XXX

P.S Ik heb nieuwe all stars kunnen scoren voor maar 30 euro, ik ben blij!!! Die gaan me niet meer gestolen worden!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Banjar Penestanan Kaja

Amy

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 270
Totaal aantal bezoekers 4929

Voorgaande reizen:

14 November 2017 - 14 December 2014

Emigreren met Activity International

Landen bezocht: